Napisane przez: JACK REACHER | 04/11/2010

Jak dać sobie radę po tak wielkiej katastrofie?Zginął Prezydent z Żoną i tylu wartościowych ludzi….


Kochani jest u mnie niedziela,11 kwiecień 3:20 PM w Polsce już 22:20,chyba nie muszę mowić,że praktycznie od momentu kiedy dostałem sms od mojego Taty,że zginął Prezydent z żoną i innymi osobami,praktycznie nie wyłączamy telewizora.Ta tragiczna wiadomość doszla do nas ok.4:30 rano (sobota),wg polskiego czasu-11:30 przed poludniem,więc już trochę ponad 2,5 godz po katastrofie.

Muszę Wam powiedzieć,że nie umiem sobie z Tym poradzić.Rozmawiam z sąsiadem ,on też jakiś taki dobity.Rozmawiałem z innymi ludżmi i każdy odczówa to jakby od tej tragicznej chwili,swiat nie był i nie będzie taki jak dawniej….Mieliśmy zaproszenie na chrzciny do naszych przyjaciół,nikt się nie dziwił,że nie przełożyli przyjęcia,wkońcu wszystko opłacone,rodzina ledwo dostała wizy,kazdy dojechał….Zwykle chodzimy do kościoła w niedzielę,lecz tym razem z mojej inicjatywy(chociaż nie jestem nawet gorliwym wyznawcą),ale chciałem pójść i oddać cześć tragicznie zmarłym.Pomodlić się za zmarłych-dobrą okazją było to,że wiedząc,że przed owym przyjęciem jest msza w kościele Ojcow Cystersów na tzw górce w Willow Spring.Msza z okazji chrztu była dla mnie też momentem do refleksji i modlitewnego skupienia się po tym co się wydarzylo…Ksiądz w swoim kazaniu nawiązał po słowach skierowanych do rodziców,do ostatnich wydarzeń.Nie podobało mi się to,że mówił o tym iż ma już prawie 50 lat i doskonale pamięta czasy walki z ustrojem,internowania i strajki-nawiązując do przeszłości Prezydenta. Zbulwersowało mnie też i to,że dodał na mszy z chrztem św.,że ta katastrofa to był zamach ze strony rosyjskiej i nigdy się nie dowiemy prawdy…Ja zaś daleko jestem od takich osądów….Zwłaszcza o jakiś zamachach…Na sali zas gdzie odbyło się przyjęcie,po przybyciu wszystkich gości wszyscy na stojąco uczcili pamięć i cześć tragicznie zmarłych minnutą ciszy…

W sumie to nie o tym nawet chciałem pisać.Nawet nie wiem jak zabrać się do czegoś.Trudno jest co kolwiek czytać,robić żeby nie mysleć o tym sobotnim poranku….Nie byłem zwolennikiem polityki prowadzonej przez Prezydenta Kaczyńskiego.Często również na moim blogu pisałem,że polityka PiS i pałacu prezydenckiego nie podoba mi się uzasadniając dlaczego..Dziwią mnie te komentarze w TV i internecie na różnych forach,że teraz ci którzy nie mówili dobrze o prezydencie Kaczyńskim,powinni mieć teraz kłopot ze spojrzeniem sobie w lustro.Głosy o politykach typu Niesiolowski lub Palikot,ktorzy to oplówali Prezydenta itd…Ja uważam,że nie mają racji ci wszyscy,którzy tak mówią.Uważam,że min.dlatego Wałęsa przeskakiwał przez płot stoczni (może trochę trywialne porównanie),ale po to komunizm został obalony żebyśmy własnie mogli wyrażać swoje opinie i argumenty z opiniami i argumentami rządzących…Po to jest demokracja żeby ścierać się na poglądy.Można mieć jedynie pretensje co do stylu niektórych osób biorących udział w dyskusji,lecz czasy kiedy była obowiązująca jedyna i „słuszna” linia partii już minęły i teraz każdy ma prawo w wyrażaniu swoich poglądów…..Ja również miałem swój udział w tym wszystkim-nie wstydzę się tego,raczej jestem wdzięczny ludziom takim jak np. tragicznie zmarły Prezydent Lech Kaczyński,że dzieki IM mogę teraz wyrażać swoją troskę o Polskę i swoje poglądy.Nigdy nie było moim celem atakowanie człowieka,lecz dyskutowanie z argumentami jakie reprezentował.Teraz zaś usunałem wiekszość tych tematów na które kładłem nacisk w swoim politycznym opisie świata-ponieważ straciły już aktualność i cel dyskusji…

Chciałbym połączyć się ze smutkiem rodzin Wszystkich ofiar tej katastrofy,wyrażam najgłębsze wyrazy współczucia i smutku w związku ze stratą swoich ojców,matek,braci sióstr,bliskich…..Niech odpoczywają w pokoju….amen.

Kiedy w tv byłu wyczytywane nazwiska ofiar wypadku,razem z jednoczesnym pokazywaniem zdjęć,to z każdym nazwiskiem coś łamało się wewnątrz mnie i moim sercu.Każdego prawie polityka znałem z telewizji i programów,o wiekszości miałem swoje zdanie i każdego bez względu na opcję polityczną brakuje mi,ponieważ tylko Oni wszyscy razem stanowili tę jedną całość i nie mogę sobie wyobrazić,że już ich nie ma…..

Kategorie

